2012. március 1., csütörtök

REPÜLŐ HOLLANDI

Hollandia=bicikli Imádom, ahogy az emberek itt kerekeznek. Könnyedén tekernek a bringákon, abszolute nem zavartatják magukat; hóban, szélben, napsütésben, jégverésben - csak mennek. Nem is mennek, repülnek, mint a madarak. Lazán, szépen. egyedül vagy csoportosan. Amikor bokorban cangáznak, közben kvaterkáznak, viccelődnek, fogják egymás kezét, gyakorlatilag "sétálnak". Mondanom sem kell, hogy a mobilozás, evés, ivás sem okoz gondot nekik kerékpározás közben. Na, és hogy miket képesek magukkal cipelni csak úgy hónuk alá csapva! Múltkor valaki egy IKEA tükörrel bírta kísérteni a jószerencsét. Persze amúgy van elől kosár, hátul a csomagtartón két oldalról táska, ahova lehet pakolni. Dívik a babaülés is, meg az utánfutó, amiben a gyerek vagy a kutya is elhelyezhető. Tegnap épp egy tandemet láttam, hátul nagyi, elől unoka, legelől a felapplikált műanyag dobozban az eb üldögélt. Van még mutatóba pár fekcikli is, amit vízszintes testhelyzetben hajtanak, ahogy azt a képen láthatod. Már csak arra lennék kíváncsi, erre hogy szállnak fel a jóemberek?

 

Még a farmon istenes volt a helyzet, mert a kapu előtt ment a bicikliút - jobbra Németország, balra Hollandia :) - és tudtam gyakorolni, mert nem volt túl nagy forgalom. 



Még így is le kellett vetnem magam egyszer az árokba, mert nem tudtam elkérni Marek drótszamarát, és sajnos a mountenbike, amit elkötöttem, gyorsabban vette be a kanyart mint én. Szóval nem csak a ruhám volt lila, a combom is jó pár hétig.  

 

Amúgy azért nem volt forgalmas az út, mert pár száz méterre volt tőlünk a Rajna, és gát tetején van egy másik bicikliút, és inkább azt használták a helyiek. Ezzel talán már meg is magyaráztam a következő fotót, mert van valami furcsa a képen! :) A helyes megfejtést beküldők nem nyernek Donatellácska naptárat. Bocs.

 
Tudni kell, hogy Hollandiában elsődleges kérdés a takarékosság. Tehát elsősorban nem az egészséges életmód miatt használják, hanem azért, mert "ingyen" van. Nekem is javasolták többen, hogy a drága tömegközlekedés helyett járjak biciklivel, de őszintén szólva úgy érezném magam itt a vidáman repkedők között mint a harminccal hasító trabantos néni, aki ijedten kapaszkodik mókusfogással a kormányba a száguldó opelesek és audisok között. Másokat is veszélybe sodornék, és magamat is, mert eszük ágába nem jutna, hogy én földre vetődöm, ha fél méternél közelebb jönnek hozzám, netán rám dudálnak. Ha meg összetöröm magam, hogy fogom fejleszteni a masszázstechnikámat? Úgyhogy jobb a békesség, maradjon a magyar lyány a buszozásnál, a hollandok pedig élvezzék továbbra is háborítatlanul bicikliországot.


Utóirat: Rákerestem, mi is az a "repülő hollandi", ha már ezzel kezdtem a mai bejegyzésemet. Úgy tűnik, ez egy vitorlás hajó típus. De ezzel a címmel egy riportot is felfedeztem. Íme, egy hungaricum! Vagy hollandicum?
Boldog nyugdíjasok Magyarországon! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése